Poniżej znajduje się lista wszystkich prelekcji. Kliknij na poniższe przyciski, aby ukryć kategorie prelekcji, które Cię nie interesują.
Moderatorzy: Katarzyna Dubas, Bartosz Szeleżyński
Eksperci: Vassilis Kokotas, Paul Harris, Stel Nikolakakis
1. Nowoczesna wersja 4-kołowego modelu widzenia Skeffington’a.
2. Proces widzenia jako efekt współdziałających zdolności sensorycznych.
3. Badania naukowe potwierdzające koncepcję Skeffington’a.
4. Krąg mowy i języka jako klucz do przestrzegania zaleceń przez pacjenta.
5. Rola pryzmatów sprzężonych w praktyce klinicznej.
Darmowy warsztat - zapisy na info@optometria2024.pl
Darmowy warsztat - zapisy na info@optometria2024.pl
Czy okres nastoletniego buntu i burzy hormonów to dobry czas na aplikację pierwszych soczewek kontaktowych? Jakie korzyści i ryzyko niesie za sobą taka korekcja wzroku dla młodego pacjenta? Jak rozmawiać z rodzicami i nastolatkami o soczewkach kontaktowych?
Na warsztatach omówiony zostanie dobór soczewek kontaktowych u nastolatków pod względem korekcyjnym, poprawy parametrów funkcji wzrokowych, higieny i bezpieczeństwa oraz psychologicznym. Serdecznie zapraszamy uczestników do podzielenia się swoimi doświadczeniami, sukcesami i porażkami w dyskusji, która zakończy warsztaty.
Darmowy warsztat - zapisy na info@optometria2024.pl
Moderatorzy: Katarzyna Dubas, Bartosz Szeleżyński
Eksperci: Caroline Hurst, Paul Harris, Robin Lewis
1. Znaczenie odruchów pierwotnych w rozwoju.
2. Wpływ odruchów pierwotnych na wzrok poprzez zmiany postawy i uczenie się rozwojowe.
3. Podstawy neurologii procesu widzenia obserwowane podczas skiaskopii.
4. Techniki skiaskopii w ocenie procesu widzenia.
5. Cztery obszary kliniczne optymalizujące dobór procedur diagnostycznych.
6. Nowoczesne rozwiązania do badania ostrości wzroku, wrażliwości na kontrast, pola widzenia oraz ruchów oczu podczas czytania.
Darmowy warsztat - zapisy na info@optometria2024.pl
Darmowy warsztat - zapisy na info@optometria2024.pl
Joanna Przeździecka-Dołyk
Darmowy warsztat - zapisy na info@optometria2024.pl
Moderatorzy: Marlena Bobrowska, Grzegorz Lewicki
Eksperci: Angela Howell, Brenda Montecalvo, Pilar Vergara, Wes deRosier
1. Wywiad z dzieckiem i rodzicem – kogo, jak i o co pytać?
2. Rozwój psychologiczno-percepcyjny dziecka – normy i metody oceny.
3. Testy rekomendowane przez Amerykańską Akademię Optometrii do oceny widzenia u małych dzieci - jak je używać i interpretować wyniki?
4. Przepisywanie korekcji zapewniającej optymalny rozwój widzenia. Czy zawsze należy zalecać pełną korekcję wady refrakcji?
5. Ocena i rehabilitacja wzroku dzieci z zezem w okresie intensywnego rozwoju.
6. Czy jest konieczne użycie środków porażających akomodację do badania dzieci?
Moderatorzy: Grzegorz Lewicki, Marcin Piosik
Eksperci: Angela Howell, Brenda Montecalvo, Pilar Vergara, Wes deRosier
1. Optometryczna fototerapia
2. Nowoczesna terapia niedowidzenia różnowzrocznego oparta na neuronauce
3. Napięcie mięśniowe, postawa i oddech – jak wpływają na proces widzenia?
4. Rola integracji zmysłów w optymalnym rozwoju dziecka.
5. Zaburzenia widzenia wywołane urazami okołoporodowymi, upadkami, uderzeniami oraz chorobami ogólnymi.
6. Rola rodzica w rozwoju prawidłowych funkcji wzrokowych dziecka.
Robert Grabowski
Darmowy warsztat - zapisy na info@optometria2024.pl
Darmowy warsztat - zapisy na info@optometria2024.pl
Czy okres nastoletniego buntu i burzy hormonów to dobry czas na aplikację pierwszych soczewek kontaktowych? Jakie korzyści i ryzyko niesie za sobą taka korekcja wzroku dla młodego pacjenta? Jak rozmawiać z rodzicami i nastolatkami o soczewkach kontaktowych?
Na warsztatach omówiony zostanie dobór soczewek kontaktowych u nastolatków pod względem korekcyjnym, poprawy parametrów funkcji wzrokowych, higieny i bezpieczeństwa oraz psychologicznym. Serdecznie zapraszamy uczestników do podzielenia się swoimi doświadczeniami, sukcesami i porażkami w dyskusji, która zakończy warsztaty.
Darmowy warsztat - zapisy na info@optometria2024.pl
Robert Grabowski
Darmowy warsztat - zapisy na info@optometria2024.pl
Paweł Wilanowski
Darmowy warsztat - zapisy na info@optometria2024.pl
Moderatorzy: Dorota Szczęsna-Iskander, Patryk Młyniuk
Eksperci: Tomasz Suliński, Tomasz Krawczyk, Marek Skorupski
1. Sytuacja rynkowa kontaktologii w Polsce
2. Historie prawdziwe pacjentów
3. Kolejny nudny wykład o komforcie w soczewkach kontaktowych?
4. Więcej możliwości, niż pacjentów - jak to zmienić?
5. Jak skutecznie rozwijać praktykę dzięki kontaktologii?
Moderatorzy: Dorota Szczęsna-Iskander, Patryk Młyniuk
Eksperci: Sylwia Kropacz-Sobkowiak, Marek Skorupski, Tomasz Tokarzewski, Paulina Figura, Justyna Kiermasz
1. Jak osiągnąć sukces w kontaktologii?
2. Optometrysta a pacjent – inne oczekiwania po każdej ze stron?
3. Zmiany kliniczne - aplikować soczewki, regenerować czy odesłać?
4. Proste rozwiązania w dużych wyzwaniach wzrokowych
5. Odesłać do lekarza okulisty a może leczyć samodzielnie?
Moderatorzy: Sylwia Kropacz-Sobkowiak, Katarzyna Pydzik
Eksperci: Tanya Polec, Mark Bullimore, Langis Michoud, Marino Formenti, Simon Rose, Sylwia Kijewska, Paweł Wydrych
1. Czynniki środowiskowe vs Fizjologia a możliwości leczenia.
2. Rola siatkówki w mechanizmach rozwoju krótkowzroczności.
3. Przegląd współczesnych metod kontroli krótkowzroczności – jak działają?
4. Dowody naukowe na temat skuteczności metod hamowania progresji.
5. Łączenie metod kontroli krótkowzroczności – czy to ma sens?
----------
- Zaufanie dzięki dowodom. Oto właśnie MiYOSMART - Sylwia Kijewska
- Soczewki MyCon – nowe rozwiązanie dla dzieci z krótkowzrocznością - Paweł Wydrych
- Miękkie soczewki kontaktowe Peripherial defocus oraz EDOF - Langis Michoud
- Nowoczesna ortokorekcja - Marino Formenti
- Farmakologia w kontroli krótkowzroczności - Mark Bullimore
- Terapia niską dawką Światła Czerwonego - Simon Rose
Moderatorzy: Sylwia Kropacz-Sobkowiak, Katarzyna Pydzik
Eksperci: Tanya Polec, Mark Bullimore, Langis Michoud, Marino Formenti, Simon Rose
1. Kiedy i jak zacząć kontrolę krótkowzroczności?
2. Wybór najlepszej strategii kontroli krótkowzroczności bazując na doświadczeniach z Montrealu
3. Skutki uboczne kontroli krótkowzroczności.
4. Skąd się bierze efekt odbicia?
5. Jak monitorować skuteczność kontroli krótkowzroczności i kiedy zakończyć terapię?
6. Jak rozmawiać z rodzicami o kontroli krótkowzroczności?